Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufpso.edu.co/jspui/handle/123456789/3309
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRico Bautista, Dewar
dc.contributor.authorGuerrero, Cesar D
dc.contributor.authorMedina Cárdenas, Yurley
dc.contributor.authorGarcía Barreto, Antón
dc.coverage.spatialUniversidad Francisco de Paula Santander Ocaña, Colombiaen_US
dc.date.accessioned2021-09-23T19:19:42Z
dc.date.available2021-09-23T19:19:42Z
dc.date.issued2019-02-01
dc.identifier.citationRico-Bautista, Dewar & Guerrero, Cesar & Medina-Cárdenas, Yurley & Barreto, A.. (2019). Analysis of the potential value of technology: Case of universidad francisco de paula santander Ocaña. RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao. 2019. 756-774.en_US
dc.identifier.issn1646-9895en_US
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufpso.edu.co/jspui/handle/123456789/3309
dc.description.abstractLa tecnología es la aplicación intencionada de la información en el diseño, la producción y la utilización de bienes y servicios. De igual forma participa en la organización de las actividades humanas. Se contextualiza desde las arquitecturas, tecnologías y su vital importancia para el concepto emergente de universidad inteligente. El propósito de este documento es dar a conocer la situación actual y el progreso de mejora continua. Se dan a conocer los resultados hasta el momento generados en la universidad Francisco de Paula Santander Ocaña, Colombia, desde el proceso de apoyo sistema de información, telecomunicaciones y tecnologíaen_US
dc.description.sponsorshipUniversidad Francisco de Paula Santander, Ocañaen_US
dc.description.tableofcontentsspa
dc.format.mimetypespa
dc.language.isospaen_US
dc.publisherÁlvaro Rochaen_US
dc.relationhttp://www.risti.xyz/issues/ristie19.pdfen_US
dc.relation.ispartofseriesGRIITEM;ART05
dc.relation.urihttp://www.risti.xyz/index.php?option=com_content&view=article&id=23&Itemid=122&lang=pt
dc.sourceRevista Ibérica de Sistemas y Tecnologías de la Información-RISTI, Número E19, Pags. 756-774, 2019
dc.sourceRevista Ibérica de Sistemas y Tecnologías de la Información-RISTI
dc.source.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/*
dc.subjectImpacto de la tecnología, campus inteligente, universidad inteligente.en_US
dc.titleAnálisis del valor potencial de la tecnología: Caso Universidad Francisco de Paula Santander Ocañaen_US
dc.typeArtículoen_US
dc.title.translatedAnalysis of the potential value of technology: Case of the Francisco de Paula Santander Ocaña Universityen_US
dc.description.abstractenglishTechnology is the intentional application of information in the design, production and use of goods and services. It also participates in the organization of human activities. It is contextualized from the architectures, technologies and their vital importance for the emerging concept of intelligent university. The purpose of this document is to make known the current situation and the progress of continuous improvement. The results so far generated in the University Francisco de Paula Santander Ocaña, Colombia,from the process of support Information System, Telecommunications and Technology.en_US
dc.subject.proposalspa
dc.subject.keywordsImpact of Technology, smart campus, smart universityen_US
dc.subject.lembspa
dc.identifier.instnameinstname:Universidad Francisco de Paula Santander Ocañaspa
dc.identifier.reponamereponame:Repositorio Institucional UFPSOspa
dc.identifier.repourlrepourl:https://repositorio.ufpso.edu.cospa
dc.publisher.facultyFacultad ingenieríasen_US
dc.publisher.grantorUniversidad Francisco de Paula Santander Ocaña
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.creativecommonsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia*
dc.rights.localspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.localArtículoen_US
dc.type.redcolArtículo de investigación http://purl.org/redcol/resource_type/ART Artículo de divulgación http://purl.org/redcol/resource_type/ARTDIV*
dc.relation.referencesAkyildiz, I. F., Nie, S., Lin, S. C., & Chandrasekaran, M. (2016). 5G roadmap: 10 key enabling technologies. Computer Networks, 106, 17–48. https://doi.org/10.1016/j.comnet.2016.06.010.en_US
dc.relation.referencesAl-Fuqaha, A., Guizani, M., Mohammadi, M., Aledhari, M., & Ayyash, M. (2015). Internet of Things: A Survey on Enabling Technologies, Protocols, and Applications. IEEE Communications Surveys and Tutorials, 17(4). https://doi.org/10.1109/COMST.2015.2444095.en_US
dc.relation.referencesAldowah, H., Ul Rehman, S., Ghazal, S., & Naufal Umar, I. (2017). Internet of Things in Higher Education: A Study on Future Learning. Journal of Physics: Conference Series, 892, 012017. https://doi.org/10.1088/1742-6596/892/1/012017.en_US
dc.relation.referencesAra, T., Gajkumar Shah, P., & Prabhakar, M. (2016). Internet of Things Architecture and Applications: A Survey. Indian Journal of Science and Technology; Volume 9, Issue 45, December 2016. Retrieved from http://www.indjst.org/index.php/indjst/article/view/106507.en_US
dc.relation.referencesArrieta, M., Sanguino, M., & Lobo, C. (2015). Diseño de un plan estratégico de tecnologías de información para la Universidad Francisco de Paula Santander Ocaña. Retrieved from http://repositorio.ufpso.edu.co:8080/dspaceufpso/bitstream/123456789/814/1/27740.pdf.en_US
dc.relation.referencesAtzori, L., Iera, A., & Morabito, G. (2017). Understanding the Internet of Things: denition, potentials, and societal role of a fast evolving paradigm. Ad Hoc Networks, 56, 122–140. https://doi.org/10.1016/j.adhoc.2016.12.004.en_US
dc.relation.referencesBanica, L., Burtescu, E., & Enescu, F. (2017). The impact of internet-of-things in higher education. Scientic Bulletin-Economic Sciences, 16(1), 53–59.en_US
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersion
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.